
بنام خالق زیباییها گزارش
نام برنامه: تنگ خرم ناز
نوع برنامه:سبک
نزدیکترین مرکز فوریتهای پزشکی: یاسوج
وضعیت اکوسیستم: پوشیده شده از درختان بادام وحشی،زالزالک،گیلاس وحشی،خارهای کنگر و کاهوی وحشی.وجود یک چشمه.در این تنگ زیبا حیوانات وحشی گراز،خرس،گرگ و انواع سهره،جغد،خرگوش و… مشاهده شده است.
وضعیت آنتن دهی: آنتن ندارد
سرپرست:فرشته نظری
راهنما و مسئول فنی: علی ابراهیمی
جلودار: پریوش ابراهیمی
عقب دار: رضا قشقایی
مسئول گزارش: ماهرخ اُرُجی
عکاس: محمدحسین بمبئی رو
ساعت ۵/۴۵ بامداد جمعه ۱۴۰۰/۲/۳۱ تعدادی از همنوردان باشگاه کوهسرخ گلستان شیراز با یکدستگاه مینی بوس از جنب پارک صبا حرکت کرده و تعداد دیگری در مسیر سوار مینی بوس شده که جمعا دوازده نفر بطرف یاسوج حرکت کردیم.
ساعت ۷ در دالین توقف وپس از صرف صبحانه ادامه مسیر دادیم. بعداز تنگ تیزاب و تنگ سرخ و پل وارد جاده قدیم یاسوج شده،از روستاهای الله آباد و حسن آباد گذر کرده و در ۳۲ کیلومتری یاسوج اولین خاکی دست راست،پوشش درختان بلوط و گردو در دوطرف جاده که زیبایی خاصی به منطقه بخشیده بود ! عبور کرده و ساعت ۸/۵۰ قبل از پل فلزی پیاده شده و از سمت چپ پل حرکت آغاز شد.
بعد از حدود ۲ ساعت پیمایش دلچسب در طبیعتی سرسبز و زیباکه با صدای نوازشگر رودخانه که در بعضی نقاط ودر طول مسیر بر اثر برخورد به صخره ها خروشان وزیبایی اینصدا را دوچندان مینمود واین آهنگ زیبا وآرامش بخش طبیعت تا انتهای مسیر بگوش میرسید که روح هر کوهنورد و طبیعت گردی را شاد می نمود . و بعد از رد شدن از رودخانه،در خنکای سایه گستر درختان بید و در فضایی آکنده از عطر گیاهان پونه وحشی و بولاغ اوتی بمنظور استراحت و صرف ناهار اتراق کرده وهمنوردان در این مکان ودر طول مسیر برای ثبت این زیبایی ها اقدام به گرفتن عکسهای یاد گاری نمودند وبا اعلام سرپرست برنامه در ساعت ۱۵/۴۵ مسیر برگشت را شروع کرده و در ساعت ۱۸/۳۰ سوار مینی بوس شده و بطرف شیراز راه افتادیم که بعلت ترافیک سنگین در ورودی شیراز نهایتا ساعت ۲۲ شهرک گلستان بودیم.
ارتفاع شروع این برنامه ۱۸۹۰ بود و ما تا ارتفاع ۲۰۰۴ پیش رفتیم و در این برنامه حدود ۱۱km پیمایش داشتیم ،سایر دوستانی که در این برنامه حضور داشتند : خانمها فاطمه عالیشوندی،سارا حق گو،بهنیا زارع(میهمان) و آقایان اصغر شاکر نیا و نداف فرد و ارجمند (میهمان) بودند.
با عرض خداقوت برنامه خوب و زیبای دیگری با همکاری تک تک دوستان اجرا شد.بامید دیدار شما همنوردان خوب در برنامه های آتی.
شاد و تندرست و پرانرژی مثبت باشید.









