بنام خالق زیباییها
گزارش برنامه :
نام برنامه:آشیانه دال
نوع برنامه: نیمه سنگین
وضعیت آنتن دهی:خوب
نزدیکترین مرکز درمانی:خانه بهداشت ظفرآباد
اکوسیستم:منطقه پوشیده شده از درختان بادام کوهی،ارژن،بنه،کهکم،انجیرکوهی و انواع گیاهان مرتعی و وجود چشمه (آب چک )در اشکفت
سرپرست و مربی:نظام کریمی
سرقدم:زهرا ریاستی
عقب دار: محمد صادق محمدی
محیط زیست وعکس: اسعد جعفری
گزارش:ماهرخ اُرُجی
با هماهنگیهای انجام شده در ساعت ۶/۳۰صبح روز جمعه مورخ ۹۹/۱۰/۱۲ تعداد ده نفر از همنوردان باشگاه کوهسرخ گلستان شیراز از جنب فرهنگسرا با یکدستگاه مینی بوس بقصد اجرای برنامه آشیانه دال حرکت و در ساعت ۸/۳۰ پس از رسیدن به روستای ظفر اباد صعود را اغاز کردیم
با پیمایش مسافتی در ساعت ۹/۴۵برای صرف صبحانه بمدت ۴۵ دقیقه اتراق نمودیم و با ادامه مسیر و عبور از شیبها و چند دست به سنگ خوب ساعت ۱۳/۳۰به اشکفت رسیدیم.
در اینجا با توجه به ضیق وقت و رعایت قانون ساعت ۱۴ در کوهنوردی طبق دستور سرپرست از ادامه مسیر و صعود قله منصرف شده(۲ ساعت پیمایش تا قله)و پس از استراحت و صرف ناهار و انداختن عکسهای یادبود و استفاده از آب بسیار گوارا و خنک که ازسقف اشکفت بصورت قطره ای چکه میکرد ودر ظرفی شیردار که توسط دامداران یا کوهنوردان درآن محل تعبیه و جمع میشد استفاده نمودیم وبعد ازدیدن چشم انداز زیبائیهای اشکفت و قله راه برگشت را پیش گرفته و به مینی بوس که منتظر ما بود
رسیدیم(آقای حسینی راننده محترم زحمت کشیده و برایمان چای آماده کرده بودند،پس از صرف این نوشیدنی گرم که معجزه گر تن خسته مان بود )بطرف شیراز حرکت کرده و ساعت ۱۹ منزل بودیم.
در این برنامه حدود ۱۵km پیمایش درمسیر شیبدار و سنگلاخی و درچند مرحله دست به سنگ کوتاه داشتیم.
علاوه برمجریان سایر شرکت کنندگان این برنامه ،خانمها شهلا بریزی،پروین فلاح،نرجس خاتون گلشنی ،مرضیه شهریاری و آقای فریدون کاظمی بودند.
از زحمات سرپرست برنامه و دوستان مجری وهمه شرکت کننده قدردانی بعمل می آید
بامید تکرار برنامه های خوب.
شاد و تندرست و پرانرژی مثبت باشید









