نوشته: گزارش برنامه جمعه ۱۴۰۱/۶/۱۱ : تیره باغ به امام زاده اسماعیل

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

 

گزارش برنامه:

نام برنامه : پیمایش از تیره باغ مرودشت به سمت امامزاده اسماعیل
(توضیح :تیره باغ از مناطق گردشگری نزدیک روستای کندازی شهرستان مرودشت بخش درودزن ، با پوشش گیاهی سرسبز و درختان تنومند و رود و چشمه ، البته دراین فصل چشمه کم آب و رودخانه فصلی خشک بود، که سایه سار درختان مکان مناسبی برای گردشگران و کوهنوردان فراهم کرده است.)

مجری برنامه: باشگاه کوهنوردی کوهسرخ گلستان شیراز

تاریخ پیمایش :۱۴۰۱/۶/۱۱
وسیله نقلیه : مینی بوس
مسافت پیمایش انجام شده  :۱۴کیلومتر
آنتن دهی : درمحل تیره باغ مناسب نبود
پوشش گیاهی : درختان بنه، ارژن، بادام کوهی ، کیالک، کهکم

عوامل اجرایی: (بانوان و آقایان)

سرپرست برنامه:زهرا ریاستی
راهنما:فریدون کاظمی
امدادگر:دکترکرامت اله رضایی
سرقدم: هنگامه نامجو
عقبدار: عبدالمهدی صابریان
محیط زیست: تورج یوسفی
عکاس: جمشید پریزاد
گزارشگر: شهلا بریزی
و سایر همنوردان شرکت کننده :؛ اصغرشاکرنیا، اسعد جعفری، دکتر علیرضا نظری (مهمان)، مهری شکرالهی (مهمان)، زهرا مصطفوی، ماهرخ ارجی، مریم عمادی، زمان کاظمی، پروین فلاح، زینب شفیعی زاده.

شرح گزارش:
با هماهنگی های قبلی توسط مدیران باشگاه راس ساعت ۶:۰۰بامداد روز جمعه تاریخ یاد شده تعداد ۱۸نفر از همنوردان از مقابل فرهنگسرای پارک صبای شهرک گلستان شیراز به سمت مرودشت حرکت کردیم. پس از گذشتن از پلیس راه شیراز اصفهان و محور شیراز مرودشت وقبل از پل خان به سمت چپ جاده منحرف وبعد از گذشتن از کارخانه پتروشیمی شیراز ، از روستاهای کوه سبز، قاسم آباد، زرقانک، زرگران، وشهر رامجرد ( همگی جز بخش درودزن )عبور کرده به سمت راست جاده وحاشیه کانال آبرسانی  سد درودزن  که دراین فصل خشک بود ادامه مسیر دادیم وبا عبور از روستای رزمنجان وسه راهی ( اقلید مرودشت درودزن ) روستاهای( سعادت آباد و بیدگل و مایین منطقه ابرج )، را نیز رد کردیم و ساعت ۸:۱۵به تیره باغ رسیدیم.
کنارچشمه و زیرسایه سار درختان بلند قامت و تنومند (عده ای گردشگر دیگر که در این مکان شب مانی داشتند و چادر زده بودند به صرف . صبحانه و گرفتن چند عکس یادگاری پرداختیم

و ساعت ۹:۰۰ با اعلام راهنما و سرپرست برنامه پیمایش از راه پاکوب و زیر درختان جنگلی آغاز گردید، ساعت ۱۱:۰۰برای نوشیدن آب و استراحت ده دقیقه ای زیر سایه ی خنک درختی سپری شد و پیمایش را ادامه دادیم تا ساعت ۱۲:۰۰ مجدد زیر سایه ی درختان برای درامان ماندن از گرمای آفتاب، به استراحت و نوشیدن آب و خوردن میوه به مدت ۱۵دقیقه سپری گردید .

و در نهایت ساعت ۱۴:۱۰به امامزاده اسماعیل رسیدیم (امامزاده در میان روستا و در مجاورت کوهستانی زیبا و سرسبز قرار گرفته بود که امکانات رفاهی نسبتا خوبی داشت).

دراین مکان زیبا و معنوی به استراحت، نیایش و صرف ناهار و گرفتن عکس های یادگاری گذراندیم و با توجه به عدم آنتن دهی درمحل تیره باغ با همت آقای یوسفی ومراجعه ایشان به نزد راننده مینی‌بوس وآوردن مینی بوس در نهایت ساعت ۱۶:۳۰از کوچه ی روبروی امامزاده سوار مینی بوس مربوطه شده و به سمت شیراز حرکت کردیم.
(در مسیر بین راه وروستای کوه سبز دو نفرازدوستان همنوردان به صرف بستنی میهمان ودعوت کردند وپس از صرف بستنی به سمت شیراز
حرکت که ساعت ۱۹:۰۰ باسلامتی کامل و روحیه ای شاداب به شهرک گلستان رسیدیم ( ضمنا فصل مناسب این برنامه اواخر مهر واوایل آبان ماه یا اردیبهشت ماه )را پیشنهاد میدهیم..

به پایان آمد این دفتر، اما حکایت همچنان 

.باقیست☘️🌺🍀🍁🌺

 

 

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *