نوشته: گزارش برنامه جمعه ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰ : قله کوهسرخ شیراز

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

☀️بنام خالق زیباییها☀️

نام برنامه: قله کوهسرخ شیراز

ارتفاع: ۲/۷۰۰متر

درجه سختی:متوسط

سرپرست  برنامه : آقای اسعد جعفری

سرقدم:خانم فرشته نظری

راهنما:آقای فریدون کاظمی

عقب دار: آقای محمدصادق محمدی

امداد: آقای دکتر رضایی

محیط زیست : خانم زهرا ریاستی

مسئول گزارش: خانم ماهرخ اُرُجی

موقعیت و ویژگی های مختصر کوهسرخ :
درغرب شهر شیراز و درجنوب غربی شهرک گلستان کوهی معروف به کوه سرخ قرار دارد. از منظره شهر شیراز این کوه به صورت مجسمه سر یک انسان خوابیده دیده می‌شود و به این علت به آن کوه سرخ می گویندزیرا  از جنس شن وماسه های درشت و کوچک تشکیل شده و قرمز رنگ به نظر می رسد. این شن و ماسه ‌ها دائما درحال فرسایش هستند و به همین علت در پایین کوه چندین معدن شن و ماسه وجود دارد. این کوه از جنوب غربی شهرک گلستان شروع می شود و تا قلات امتداد دارد.

✍🏻گزارش برنامه : 
با هماهنگیهای انجام شده درساعت ۵/۴۵ صبح روز جمعه ۱۸تیر ماه ۱۴۰۰ نه نفر از همنوردان باشگاه با اتومبیل های شخصی از جنب فرهنگسرا حرکت کرده و پس ازرسیدن به محل نگهبانی وورودی شن ماسه با مربی گری خانم ارجی چند دقیقه ای با حرکات کششی وگرم کردن واعلام مسئولیتها توسط سرپرست حرکت را آغاز نمودند  .
درطول مسیر با توجه به گرمای طاقت فرسا ،تقریبا هر یک ساعت استراحت کوتاهی نموده وپس از نوشیدن آب ادامه مسیر میدادیم.
در این مسیر با کوهنوردان و دوستان قدیمی که در قالب باشگاه آرش حرکت میکردند مواجه شدیم و پس از احوالپرسی و خوش و بش ، یاد خاطرات در برنامه های گذشته برای هر دوگروه تازه شد ، در طول مسیر ونزدیک به قله عطر خوش آویشن کوهی به مشام میرسید که بسیار خوشایند بود و تقریبا با فاصله ای اندک هردوگروه در ساعت ۹ موفق به صعود قله شدیم و در قله هم همنوردان هر دو باشگاه در کنار هم عکسهای یادبود و دسته جمعی گرفتند و خاطره خوب وبیاد ماندنی این روز را ثبت کردند و سپس اعضا باشگاه کوهسرخ زیر قله ۴۵ دقیقه ای را به استراحت و به صرف صبحانه پرداختند و سپس مسیر برگشت را پیش گرفته و ساعت ۱۳ به دامنه کوهسرخ زیبا رسیدند این برنامه به تندرستی و خوشحالی دوستان به اتمام رسید…
بعلاوه دوستان عوامل اجرایی،
خانم: ،شهربانو جوادی و آقای محمد متقی نیز،در این برنامه شرکت داشتند.
از سرپرست و عوامل اجرایی و‌ دوستان شرکت کننده تقدیرو تشکر بعمل می آید…
به امید دیدار دوستان در برنامه های آتی
شاد و تندرست و پرانرژی مثبت باشید🌾🥀🌾.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *