بنام خدا
گزارش برنامه
نام : پیمایش تنگ دم اسبی
منطقه: کوهمره سرخی
مجری : باشگاه کوهنوردی کوهسرخ گلستان شیراز
تاریخ : ۴۰۰/۳/۲۱
تعداد شرکت کننده : ۱۵ نفر
وسیله نقلیه : مینی بوس
مسافت پیمایش: ۱۲کیلومتر
وضعیت : سنگین
آنتن دهی : مناسب
سرپرست : آقای خدارحم خانی
مسوول فنی : آقای علی ابراهیمی
سرقدم ومسوول گزارش: آقای فریدون کاظمی
عقبدار: آقای محمود میری
عکاس : آقای جمشیدپریزاد
امدادگر: سرکار خانم پریوش ابراهیمی
مسوول محیط زیست : سرکار خانم فاطمه عالیشوندی
سایر شرکت کنندگان : خانمها : مهین خلیلی، زهرا مصطفوی، سارا حقگو
آقایان : هادی رنجبر، اصغرشاکرنیا، حسین بمبیی رو و مجتبی صدق آمیز
شرح گزارش :
در ساعت ۵/۳۰صبح روز جمعه تاریخ ذکر شده عده ای از همنوردان ازمقابل فرهنگسرای گلستان با یک دستگاه می نیبوس حرکت و تعدادی دیگر از دوستان را در مسیر سوار کردند و ساعت ۷ صبح در روستای کره بست کهمره سرخی پیاده شدند وبلافاصله پیمایش به طرف آبشار دم اسبی ازسمت کوه آغاز شد. وساعت ۹:۳۰ کنار آبشار زیبای دم اسبی در سایه سار درختان زیبایی که محیط آبشار را پوشانده صبحانه خوردند.
به تنگ دم اسبی آبشاری
درون تنگه رودی هست جاری
درخت سایه دار و نهری ازآب
ز هر دره زلال رودباری
به هرسو بنگری رودی روان است
به جولان چون ستور بی فساری
به هم پیوسته یک رودی خروشان
چوپیل مست سرگردان هاری
صدای ناله های ریزش آب
زهرگوشه ببینی چشمه ساری
……………………………….
تعداد زیادی از مردم نقاط مختلف جهت سپری کردن یک روز خوش جمعه ولذت بردن از دیدن این مکان دلنشین چندساعت پیمایش در کوه را تحمل کرده بودند.
با توجه به تصمیم قبلی تیم کوهنوردی باشگاه کوهسرخ گلستان پس از صرف صبحانه و گرفتن عکس در این مکان زیبا در ساعت ۱۱ بازگشت را از طریق دره و پیمایش در آب را شروع ووارد آب شدند و تنگه طولانی دم اسب را در مدت زمان ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه طی نموده که حدود یک ساعت این مدت را صرف ناهار کردند
و در ساعت ۱۷:۴۵ به مینی بوس رسیده و سوار شدیم ، حدود ساعت ۲۰ به شهرک گلستان وارد وهمگی به سلامت راهی منزل شدیم
برنامه ای بسیار زیبا و به یاد ماندنی اجرا شد، زحمات جناب آقای خانی قابل تقدیر است از ایشان و همه شرکت کنندگان بی نهایت سپاسگزاریم.
امید است همیشه پابکوه و سلامت باشید.











درود بر همنوردان باشگاه کوهسرخ گلستان همیشه یرفراز وهمیشه سر فراز باشید .