نوشته: گزارش برنامه جمعه: ۹۹/۱۰/۲۶: قصر قباد

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

 
بنام خالق کوهستان

برنامه: قصر قباد ، نیمه سنگین

تاریخ اجرا:ا ۹۹/۱۰/۲۶:
عوامل اجرایی: بانوان و آقایان)
سرپرست: خانم فرشته نظری
راهنما : اقای فریدون کاظمی
مسئول فنی: اقای علی ابراهیمی
سرقدم : اقای اسعد جعفری
میاندار و عکس : اقای خلیل موذن
عقبدار : اقای سید محمود میری
مسئول محیط زیست : خانم فاطمه عالیشوندی
امداد: خانم هنگامه نامجو
گزارش : خانم شهلا بریزی

ارتفاع: ۲۱۵۶متر

گونه های گیاهی، درختان بادام کلخنک، ارژن و بوته های تنگس و گون

آنتن دهی و اینترنت (حتی روی قله) عالی

با هماهنگی های انجام شده توسط سرپرست یرنامه تعداد ۱۹ نفر از همنوردان درساعت ۶/۳۰ صبح روز جمعه با دو دستگاه مینی بوس به سوی شهرستان کوارحرکت کردیم و پس از گذشتن از روستای طسوج نزدیکی روستای بورکی در۸ پای کوه پیاده شده وپس از صرف صبحانه حدود ساعت ۸:۳۰حرکت به سوی قله آغاز شد شایان ذکر است از مهمترین ویژگی منطقه کوار داشتن کوههای مرتفع ، دره های فراوان با دیواره های صخره ای بلند است قصر قباد برروی یک صفحه سنگی تسخیر ناپذیر که دربعضی قسمتها ارتفاع دیواره آن به بیش از ۵۰متر میرسد وارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۲۰۰ متر هست نکته مهم قصر قباد هیچ راه طبیعی برای دسترسی به آن وجود ندارد.
ساعت ۹:۳۷به ایستگاه اول و کنار غار و چشمه به استراحت و نوشیدن آب و دیدن درون غارکه ارتفاع دهانه آن حدود ۲متر واز سقف آن آب میچکید پرداختیم غاری باسقف کوتاه که درون آن خمره ها و حوضچه های با قطر حدود ۵۰ سانتی متر وعمق ۲۵ سانتی متر قرار داشت که درساروج کارگذاشته شده بود عکسهای یادگاری
انداختیم ساعت حدود ۹:۴۵ حرکت به سوی قله آغاز و پس از گذشتن پستی و بلندی ها به پایین آن محل رسیدیم دراین محل با گذر از دیواره ی باریکی سنگی به ارتفاع حدود ۱۰ متر ودست به سنگ، به ۲تونل که اولی به عمق حدود ۱۰ متر که در پاگردی به طول وعرض حدود ۱در۲متر وبه تونل دومی که حدود ۲۰متربود وکف آن ها راه پله تراشیده شده بود (۵۰ پله )که به صورتی استادانه و مهندسی منحصر به فرد آن زمان در دل کوه کنده شده بود در انتهای دوتونل نیز به چاه (دیواره )ستبری رسیدیم که برای رسیدن به بالاترین نقطه وسطح کوه درحال حاضر نردبان فلزی چند متری قرار داده بودند ، با بالا رفتن از نردبان در زمان ۱۱:۲۰ به بالای قلعه رسیدیم
دراین محل مساحت بالای کوه تقریبا ۱۰هکتار بود که از هرطرف به پرتگاه های عمیقی ختم میشد شاهد آثاری ازقلعه و آب انبار های بودیم وبا توجه به وضعیت فعلی
بیانگر این بودند که این قلعه و آب انبارها از سنگ و ساروج ساخته شده و دراثر مرور زمان وشرایط جوی وعدم وجود متولی برای بازسازی ونگهداری اکنون سقف آن ها فرو ریخته و فقط دیواره ها بر جای مانده اند وبه صورت مخروبه ای درآمده بودند. بر روی این قلعه تاریخی که اطرافش را دیواره های بلند و دره های عمیق فراگرفته حدود یک ساعت به استراحت و دیدن شگفتی ها ی عالم هستی و خوردن آب و میوه و گرفتن عکس های یادگاری و نماز ونیایش پرداختیم و بعد از آن فرود اغاز و با گذشتن از همان تونل و راه پله ها و گذر از
دیواره ساعت ۱۴:۳۰ مجدد کنار چشمه به استراحت و خوردن ناهار پرداخته و ساعت ۱۵:۳۰ فرود به سمت دامنه ادامه و ساعت ۱۶:۲۵به پایین کوه رسیدیم وسوار مینی بوس های مربوطه شده و ساعت ۱۸:۰۰ بعد از یک پیمایش به یاد ماندنی و ثبت خاطره ها به شهرک گلستان رسییدیم و همنوردان گرامی در سلامتی کامل به جمع خانه و خانواده پیوستند.
علاوه بر عوامل اجرایی این پیمایش که در بالا ذکر شد سایر اعضای شرکت کننده :
داریوش جوانمردی، اصغرشاکرنیا، نجمه شاکر نیا، گل تاج صادقی، سید موسی طالب پور، رضا قشقایی، پروین فلاح، نرجس خاتون گلشنی، محمد صادق محمدی، و تورج یوسفی بودند.
(خدا قوت و همیشه پا به کوه)

به پایان آمد این دفتر
حکایت همچنان باقیست   

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *