

بلطف خدای کریم ورحیم ،
همنوردان عزیز باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز در قالب یک گروه ۱۷ نفره بازهم در این جمعه گردهم آمدند وبا اجرای یک برنامه منسجم وزیبای دیگر سنگ تمام گذاشتند ،اعضای تیم همانند هفتههای قبل بانیرویی مضاعف به دل کوه و دره و صخره زدند تا از هوای مطبوع و سالم و دلنشین طبیعت، ریه های خود را پر و خالی کنند، تابش آفتاب مهربانی و دلسوزی واحترام مسئولین باشگاه به همنوردان وبالعکس همنوردان نسبت به مسئولین ، روز به یادماندنی وزیبایی را برای گروه رقم زد.
گزارش برنامه
تاریخ اجرا:
۴۰۲/۰۳/۱۹مجری: باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز
موقعیت مکانی برنامه ،: آبشار و رودخانه بشار گردو کنک
فاصله تا شیراز :۱۳۰ کیلومتر
مسافت پیمایش : ۱۴/۵۰۰ کیلومتر در ۵ ساعت مدت برنامه :یک روز
وسیله نقلیه ،مینی بوس
وضعیت آنتن دهی سیستم ارتباطی : ضعیف
نزدیکترین موقعیت درمانی پیمایش :روستای بر زرد وشهرستان یاسوج
درجه پیمایش : نسبتا سخت
وضعیت مسیر پیمایش: غالبا صخره ای و سنگلاخ گاهی صعب العبور
وضعیت اکوسیستم :منطقه دارای رویش درختانی از قبیل گردو ،گیلاس کوهی ،ارژن ، بادام کوهی ، ،بلوط ، کیکم ، طاق ،شین ،و گیاهانی دارویی چون،جاشیر و کاماه، ریواس ،اویشن کوهی ،کیلگ اوتی ، مرجان جوش ،و کنگر …. میباشد
وضعیت آب و هوا :هوا در روز جاری صاف و آرام و آفتابی
،موقعیت جغرافیایی :,رود بشار و تنگه گردو کنک واقع در جبهه غربی شیراز و حد فاصل ۳۵ کیلومتری قبل از شهرستان یاسوج
عوامل اجرایی : آقای فریدون کاظمی : سرپرست و راهنما
خانم زهرا ریاستی :سرقدم
آقای خلیل موذن :عقبدار
خانم ماهرخ ارجی :امدادگر
آقای تورج یوسفی : محیط زیست
آقای رسول ناصری :میاندار
آقای اسعد جعفری : نظارت وبسایت وعکس
آقای حبیب حبیبی : گزارش وعکس
سایر شرکت کنندگان :آقایان :حبیب طیبی ,قاسم غلامزاده
خانمها : افشان قمبری،زمان کاظمی معصومه حبیبی، زهرا عرب نژاد لیلا مختارنامه ، فاطیما نیکوفرد ، زینب شفیعی زاده


شرح گزارش : ساعت ۵صبح روز جمعه ۱۴۰۲/۰۳/۱۹ اعضای تیم ۱۷ نفره قبراق و سرحال باروحیه قوی و نیروی مضاعف با برنامه وهماهنگی قبلی با یک دستگاه مینیبوس از جلو بانک سپه فلکه امام علی ع شهرک گلستان حرکت نمودند وپس از گذشتن از مسیرهای دوکوهک و گویم و شول سنگر ،هماشهر ، اردکان ،گردنه ملای بلوط ، تنگ تیزاب ، از جاده اصلی یاسوج شیراز خارج و وارد جاده قدیم یاسوج شده و سپس وارد حریم جاده خاکی و سنگلاخی و نامناسب روستای گردو کنک گردیده و در مسیر خاکی و شیب قبل از روستا مینیبوس را پارک و پیاده شدند ، اعضای تیم ۱۷ نفره همانند هفته های قبل باذوق و شوق و با انگیزه وافر و با هدایت مربی و سرپرست و دیگر عوامل دلسوز و مجرب از پل آهنی قبل از روستا پیمایش را بمقصد آبشار تنگ گردو کنک و بلعکس آغاز نمودند در مسیر جبهه غربی روستا در امتداد رودخانه چند پروژه پرورش ماهی هم احداث و فعال میباشد.





همنوردان در فاصله پیمایش تا آبشار گاهی دست به سنگ و گذشتن ازبستر تنگه وگاهی در ارتفاع وپستی بلندی عبور کردند ، اعضای تیم ساعت ۰۸۳۰ بمدت سی دقیقه در سایه دلنشین درختان گردو و کنار آب روان رودخانه صبحانه را در جمع صمیمی یکدیگر تناول نمودند سپس ساعت ۰۹۰۰مسیر را ادامه داده و ساعت ۱۲۰۰به آبشار اصلی رسیدندارتفاع آبشار بیش از ۵ متر و تجمع آب پای آبشار، در حوضچه وفضایی حدود ۳۰ مترمربع بعمق تقریبی یک متر و نیم میباشد گروه همنورد ان بعد از نیم ساعت تنفس و تهیه عکس و فیلم یادگاری از زیر آب آبشار، مجددا مسیر برگشت را آغاز نمودند ،ساعت ۱۴۳۰ اعضای گروه در سایه درختان گردو و کنار جوی آب بمدت یک ساعت و نیم جهت نیایش و تناول ناهارواستراحت ،در کنار هم تجمع نمودند و سپس مسیر حرکت را بمقصدمحل پارک مینیبوس شروع نمودند ، که حدوداً ساعت ۱۸۰۰قبل از غروب آفتاب به محل پارک مینیبوس رسیدندشادی و نشاط وصف ناپذیر همنوردان از شروع تا خاتمه برنامه قابل تحسین است عزیزان همنورد ،در مسیر برگشت تا شیراز وقایع شیرین و گوارای برنامه را برای هم بازگو میکردند از دیگر زیباییهای این برنامه ملاقات دیگر همنوردان ودوستان قدیمی باشگاه بود که به این محل آمده بودند.مسئولین باشگاه از نقطه شروع تا پایان برنامه همنورد ان را یاری نمودند ، همنوردان همانند قبل در سالم سازی و نگهداری طبیعت تلاش مضاعف داشتند و سپس در ساعت ۲۱/۳۰ در شهرک گلستان بسلامت با بدرقه دعابرای همدیگر از مینیبوس پیاده شدند و به منازل خود بازگشتند تا هفته دیگر و برنامه جدید همه همنوردان عزیز را به خدای بزرگ میسپاریم خدا نگهدار خداحافظ باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز.
توضیح :گردو کنک یا گردوکنگک درلغتنامه دهخدا ( انچه از گردو را که مغزش به دشواری درآید گردوی کنک یا سوزنی گویند )



















درووووود و عرض خداقوت بر همنوردان گرامی و عوامل اجرایی زحمتکش …