

بنام خدا
خدایا تو را سپاس بخاطر جمعه خوب دیگری که برای همنوردانی از خانواده بزرگ باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز رقم زدی و انهارادر کنار هم جمع تا پیمایشی سالم و صعود ی به یاد ماندنی را در کارنامه باشگاه داشته باشند مهربان خدا، ما همنوردان عاشق زیباییهای تو هستیم و پرواضح است خلقتهای تو در طبیعت زیبا و دوست داشتنی وغیر قابل وصف است .خدایا تو را شاکریم بخاطر اینکه همنوردان را مهربان خلق کردی و در کنار هم قرار دادی که در شادی وغم هم شریک ودرشادی و سختیهای کوه همراه وهمیار هم باشند .
گزارش برنامه:
نام برنامه :صعود به قله فیروز ریزبلند از مسیر تنگ مروارید با ارتفاع ۳۷۲۰متر در جبهه شمالی ومشرف بر روستای کمهر.
تاریخ و مدت پیمایش: جمعه ۴۰۲/۰۵/۲۰ برنامه یک روزه
تعداد همنوردان: ۱۵ نفر
مجری برنامه :باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز
فاصله تا شیراز : ۱۱۰ کیلومتر
مسافت پیمایش : ۱۴کیلومتر در ۵ ساعت وسیله نقلیه ،مینی بوس
وضعیت آنتن دهی موبایل : ضعیف
نزدیکترین موقعیت درمانی به پیمایش : روستای کمهر شهرستان سپیدان
وضعیت ومیزان سختی مسیر پیمایش: متوسط با شیب نسبتاً تند
اکوسیستم گیاهی: منطقه دارای رویش درختانی در حاشیه رودخانه از قبیل گردو بید ،ارژن ، ،شین ،و پوششی از گیاهان دارویی ،جاشیر و کاماه، ریواس ،اویشن کوهی ،کیلگ اوتی ، مرجان جوش ،و… میباشد .


اکوسیستم جانوری:خرس گراز،کفتار، گرگ ،روباه ،شغال و….
وضعیت آب و هوا :هوا صاف و آرام و آفتابی وگرم ، در ارتفاع نسبتا وزش باد
عوامل اجرایی برنامه:سرکار خانم ارجی سرپرست
آقای سهراب کریمی راهنما و سرقدم
آقای نظام کریمی : مربی و مسئول فنی
آقای محمدصادق محمدی : عقبدار
سرکار خانم زهرا مصطفوی : امدادگر
سرکار خانم معصومه حبیبی : محیط زیست
آقای اسعد جعفری : عکس و وبسایت
آقای حبیب حبیبی : تهیه گزارش
سایر شرکت کنندگان :آقایان : فریدون کاظمی ، حبیب طیبی ، رسول ناصری ، رضا فلاح و نعمت الله قشقایی
خانمها، زمان کاظمی و افشان قنبری

شرح گزارش: ساعت ۴/۴۵ صبح جمعه ۴۰۲/۰۵/۲۰ گروه ۱۵نفره ای از باشگاه گلستان ،قبراق و سر حال و پر انرژی با برنامه وهماهنگی قبلی مسئولین ، با یک دستگاه مینیبوس از جلو بانک سپه فلکه غدیر شهرک گلستان حرکت نمودند وپس از خروج از شهرک وگذشتن از مسیرهای دوکوهک گویم و شول سنگر ،هماشهر ، اردکان ، عبور کرده و سپس در ابتدای تنگ مروارید قبل از روستای کمهر که مقصد نهایی بود درساعت ۰۷۵۰از مینی بوس پیاده شدند ،وبعد از توصیه های لازم از سوی مربی راهنما وسرپرست و تعیین وظایف شرکت کنندگان در راستای یک پیمایش خوب و صعود کم خطر که به اعضای گروه ارائه گردید ، بلافاصله همنوردان با ذوق و شوق و با انگیزه وافر ساعت ۰۷۵۵مسیر پیمایش در حاشیه رودخانه تنگ مروارید را آغاز نمودند



در ساعت ۰۸۲۵ جهت تناول صبحانه در زیر درختان گردو در حاشیه رودخانه تجمع نمودند که بعد از صرف صبحانه ،ساعت ۰۹۰۰مسیر را جهت صعود به قله ادامه دادند ( قابل ذکر است کشاورزان وباغداران منطقه در طول مسیر در هوای گرم مشغول باز کردن مسیر کانال وجدولهای آب باغات و مزارع بودندکه همنوردان با احترام وگفتن خدا قوت وخوش وبش با آنها مسیر رفت وبرگشت را طی نمودند وآنها نیزاز همنوردان تشکر و قدردانی نمودند )و در ساعت ۱۱۳۰ تیم به خط الراس قله فیروز ریزبلند رسیدند . بعد از چند دقیقه استراحت وتهیه عکس و فیلم مسیر بازگشت را اغازو در ساعت ۱۲۳۰ اعضای گروه در سایه درختان در کنار جوی آب بمدت یک ساعت و نیم جهت نیایش و ناهار ،در کنار هم تجمع نمودند با تلاش آقای محمد صادق محمدی و خانم مصطفوی با رعایت تمام نکات ایمنی وتوجه به حفظ سلامت جنگل و محیط زیست آتش مختصری جهت گرم کردن غذاها و تهیه چای روشن کردند،سپس همنورد ان ساعت ۱۴۰۰مسیر بازگشت را ادامه که ساعت ۱۷۰۰ به انتهای تنگ ومحل پارک مینی بوس رسیدند و سوار مینی بوس شدند ** شایان ذکر است با هماهنگی جناب آقای حبیبی با خانواده وخواهرگرامیشان که جز قشر مهماندوست وغیور عشایر فارس بودند ودرحال حاضر در همین منطقه ودر ییلاق سکنی داشتند با طی چندکیلومتر بعد از سراهی آبشار مارگون بسمت یاسوج به منزل خواهرشان دران محل رفتیم وخواهر گرامی شان با گرمی وگشاده رویی از همنوردان استقبال وبا چای داغ و دوغ سنتی با سبزیجات معطر از همنوردان پذیرایی کردند




و پس از ساعتی استراحت واستفاده از هوای دل انگیز عصر گاهی تابستان درطبیعت زیبا با خانواده محترم حبیبی خدا حافظی و راهی شیراز شدیم در اینجا جای دارد از جناب حبیبی
وخواهر گرامی شان تشکر و قدردانی ویژه نماییم **( از طرف هیأت مدیره باشگاه وکلیه همنوردان حاضر در برنامه)
نهایتاً گروه درساعت ۲۱۰۰بسلامت در شهرک گلستان پیاده و با رضایتمندی ازیکدیگر خداحافظی وبه خانه های خود بازگشتند. جای عزیزانی که موفق به شرکت در این برنامه نشدند سبز بودند تا روز وبرنامه ای دیگر بدرودتهیه و تنظیم حبیب حبیبی



















جناب .جعفری عزیز
بنده که سعادت همراهی با شما را ندارم .ولی از اینکه جهت اهداف مورد نظر در پیشبرد هر چه بهتر برنامه های باشگاه بخصوص سیستم اداری ومشخص کردن جایگاههای مدیران باشگاه از لحاظ سیستماتیک اداری زحمت می کشید فقط می توان گفت خدا خیرت بده وبنده هم در حاشیه وسایه سعی به سرانجام رساندن یه سری امورات در کنار استاد بزرگوار جناب کاظمی هستم واز هر فرمانی در این زمینه کوتاهی نمی کنم ..واحساس میکنم با همکاری تیمی شما عزیزان مسول/ باشگاه داره شکل وصورت واقعی خودشو بدست میاره که امیدوارم کلیه دوستانی که قبلا حضور پررنگی در برنامه های باشگاه داشتن .مجددا حضورشان رویت شود .وهمگی باعث بنام شدن برند باشگاه در مقابل دیگر باشگاهها کوهنوردی شود .عزت وپایداری تمام عزیزان اعضای باشگاه .گلستان را از خداوند بزرگ خواستارم .. با احترام .اسدی
با درود و عرض خداقوت خدمت همنوردان گرامی…از عوامل اجرایی و همنوردان خوبی که با حضور گرمشون باعث شدند برنامه خوب دیگری اجرا و برگ زرین دیگری به افتخارات باشگاه گلستان اضافه شود سپاسگزارم…