نوشته: گزارش برنامه جمعه۹۹/۱۱/۳:نوچ قلات مرودشت

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "


☀️ بنام خدا☀️
گزارش برنامه
نام برنامه : صعود به نوچ قلات
منطقه : کوه رحمت مرودشت
مجری : باشگاه کوهنوردی کوهسرخ گلستان شیراز
تاریخ : ۹۹/۱۱/۳
درجه سختی : سنگین
راهنما : سرکار خانم قربانی
سرپرست: سرکار خانم پریوش ابراهیمی
مسوول فنی: آقای علی ابراهیمی
سرقدم آقای محمدصادق محمدی
عقبدار : آقای خلیل موذن
میاندار: آقای محمد حسن شاکر
عکاس : آقایان ایازنامجو وعلی دوکوهکی
امدادگر : سرکارخانم فرشته نظری
مسوول محیط زیست : سرکارخانم ماهرخ ارجی گزارش : آقای فریدون کاظمی
تعداد شرکت کننده : ۲۰نفر
وسیله نقلیه : مینی بوس
نزدیکترین مرکز بهداشت : درمانگاه شهرک ولی عصر
آنتن دهی : خیلی خوب
سایر شرکت کنندگان : آقایان عطا عشایری، خسرو کاظمی، داریوش جوانمردی، سید موسی طالبپور، رضا قشقایی، مجتبی صدق آمیز و خانمها هنگامه نامجو، فاطمه عالیشوندی، بهجت یوسفی و نرگس خاتون گلشنی
شرح گزارش :
گروه درساعت ۵:۳۰ صبح روز جمعه تاریخ فوق از مقابل فرهنگسرای گلستان با دو دستگاه مینی بوس حرکت،و پس از عبور از شهر مرودشت در شرق آثار باستانی تخت جمشید بعد از شهرک ولی عصردر ساعت ۶:۴۵ در مجاور مرغداری پیاده شدند. گروه های دیگری نیز در همین مکان آماده صعود بودند که سرکار خانم قربانی سه گروه را همآهنگ وهدایت آنهارا بر عهده گرفته بود گروه ها پس از چند دقیقه نرمش صعود را آغاز کردند نرمش تیم باشگاه گلستان به مربی گری سرکارخانم ماهرخ ارجی انجام شد. تیمها از هم جدا و در یک خط پاکوب در حرکت بودند. ساعت ۹:۳۰ در کمرکش کوه، در زیر دیواره ای که به نظر می رسید هیچ راه نفوذی ندارد، صبحانه خوردند. وبلافاصله با راهنمایی خانم قربانی همه آماده عبور از دیواره شدند. در پای دیواره راه نفوذ باریکی وارد می شود، مدخل با کمی شیب سخت وباریک که حتما می بایست بدون کوله عبور کرد، با یک پیچ نسبتا سخت به سمت چپ آغاز می گردد. شکافی است مانند خربزه ای که با چاقو قاچ ظریفی ایجاد شده و کمی از بدنه اصلی فاصله گرفته اما جدا نشده، سر دیگر این شکاف به بالای دیواره ختم می شود. وخروج آن در بالا نیز دارای ارتفاع وبا کمی سختی همراه است. اما در این دالان زیبا کوهنوردان با لذت وبا یاری هم عبور کردند وصعود با خوشحالی بی مانندی به سمت قله ادامه یافت تا ساعت ۱۲:۲۰ موفق به صعود نوچ قلات با ارتفاع ۲۲۲۲متر شدند و پس از گرفتن عکسهای یادگاری فرود را از طریق چشمه ناری شروع کردند وساعت ۱۴:۳۰ در کنار چشمه بیدی مشغول صرف ناهار گردیدند. سپس فرود ادامه پیدا کرد، ساعت ۱۷در دامنه کوه رحمت در حالیکه مردم زیادی در این دامنه زیبا برای گذراندن عصر جمعه حضور داشتند ، کوهنوردان چند دقیقه ای بانوای دل انگیزساز محلی به نرمش پرداخته و راهی شیرازشدیم ، وساعت تقریبا ۱۸:۳۰″وارد شهرک گلستان شدند. از سرکار خانم ابراهیمی وقربانی وسایر شرکت کنندگان بی نهایت سپاسگزاریم.

فریدون کاظمی

زکوه سرخ و باشگاه گلستان
گروهی ازرجال و جمع نسوان
به روز سومین از برج بهمن
یکی آدینه روزی بس درخشان
یکی از بانوان قربانی شهرت
شده او رهنمای کهنوردان
صف زنجیر مانندی به راه است
به نوچ قله تمامی راه پویان
همه آماده پیمایش کوه
مجهز جمله با تجهیز و ایمان
صعودی شد زراه تنگ سختون
شکاف کوه بود و راه بندان
به نام کوچه باغ آن راه با ریک
شده راه صعود کوهیاران
به سان خربزه که قاچ خورده
به چاقو از کنارش بخشی از آن
‌شده یک درز باریکی از آن کوه
جدا گشته ز دیواره نه چندان
شکاف سنگ بود و راه دشوار
خطرکردند آن جمع دلیران
شود وارد زسوراخ ورودی
که در پایین دیواره نمایان
خروجی بر سر دیواره بودش
از آن خارج شده دلشاد یاران
تمام همنوردان یاور هم
مددکار هم و مهر فراوان
به خاطر مانَد آن برنامه خوب
دل «غمگین» از آن گردیده شادان

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *