بنام خدا
گزارش برنامه:
نام برنامه : صعود به قله دراک
تاریخ اجرا: ۹۹/۱۲/۸
مجری: باشگاه کوهنوردی کوهسرخ گلستان شیراز
تعداد شرکت کننده : ۱۴ نفر
سرپرست و مسوول فنی: آقای نظام کریمی
سرقدم : آقای کرامت الله رضایی
عقبدار: آقای رضا قشقایی
محیط زیست : آقای سید موسی طالبپور
گزارش: آقای فریدون کاظمی
وسیله نقلیه: مینی بوس
نزدیکترین مرکز درمانی : معالی آباد
آنتن دهی: خوب
سایر شرکت کنندگان : آقایان، محمد متقی، داریوش جوانمردی، اسعد جعفری، خلیل موذن وخانمها، شهربانو جوادی، مرضیه شهریاری، فرشته نظری، سارا حقگو و گلتاج صادقی
شرح گزارش :
گروه درساعت ۵:۴۵ صبح از میدان دوم گلستان حرکت کرده و ساعت ۶:۳۰ در دامنه کوه دراک ابتدای مسیر کاهکشی پیاده شدند. حدود ۱۰ دقیقه با مربی گری آقای کریمی به نرمش پرداخته و پس از گرم شدن بدنها صعود آغاز گردید ،صف منظمی با مواظبت سرپرست پشت سر سرقدم در راه پاکوب در حرکت بود، پاکوب این مسیر از پاکوبهای مشخص وقدیمی است، با این وجود با سفارش سرپرست و دقت همه افراد سعی می شد که خارج از پاکوب کسی قدم نگذارد تا طبیعت آسیب نبیند خط پاکوب دارای سنگریزه های کوبیده شده است، اما در بعضی نقاط هم به علت بارندگی روز قبل مقداری گل هم به کف کفشها می چسبید وتاحدودی کفشهارا سنگین می کرد، اما زیاد مشکل نبود، ساعت ۹ درجای مناسبی درمسیر صبحانه خوردند و بعدپیمایش ادامه یافت، پس از عبور از گوسفندسرا به طرف قله پیش رفته وساعت دوازده به بلندترین نقطه کوه دراک یعنی ارتفاع ۲۹۰۰ متری در مسافت ۸ کیلومتر و ۷۵۰متری از نقطه شروع پیمایش و مدت زمان ۶ ساعت با احتساب ۴۵ دقیقه که صرف صبحانه شده بود، رسیدند.
گروه های دیگری هم دراین نقطه مشغول عکس گرفتن بودند. هوایی خوش و آفتابی بود حدود ۴۵ دقیقه صرف استراحت و عکس انداختن شد، سپس راه بازگشت را پیش گرفته وساعت ۱۴ در محل گوسفندسرا مشغول ادای نماز ظهر و عصر وصرف ناهار شدند. ساعت ۱۵ حرکت ومسیر صعود کرده را فرود آمدند وساعت ۱۸در نقطه شروع پیمایش ماشین را سوار وحدود ساعت ۱۸:۴۵همه به حمدالله با سلامت کامل وروحیه ای شاداب وراضی از برنامه به آغوش گرم خانواده رفتند. از آقای کریمی و سایر مجریان و شرکت کنندگان نهایت سپاس و تشکر بعمل می آید.
.شاد وسربلند باشید. فریدون کاظمی
.












