نوشته: گزارش برنامه دشت لاله های استهبان: جمعه ۴۰۲/۲/۸

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

بنام خداوند بخشنده مهربان

گزارش برنامه دشت لاله های استهبان

اجرا باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز تاریخ :

۱۴۰۲/۲/۸سطح برنامه :متوسط

پوشش گیاهی :انگور انجیر گردو انار ارژن پسته کوهی کنگر گاوزبان بابونه بادام کوهی (جرگه)کل خنگ و…….کشت زعفران و انجیر در این منطقه فراوان است

زندگی جانوری :گرگ شغال روباه بزکوهی قوچ میش و ….آنتن دهی :خوب نزدیکترین مرکز بهداشتی :استهبان

شرکت کنندگان :اقایان۱_فریدون کاظمی جلودارو راهنما ۲_ایاز نامجو سرپرست برنامه ۳_رضا قشقایی میاندار ۴_سید موسی طالب پور میاندار۵_خلیل موذن عقب دار۶_حبیب حبیبی: عکاس

بانوان ۷_ماهرخ ارجی امداد۸_زهرا ریاستی محیط زیست ۹_فاطمه مقیمی گزارشگر ۱۰_زهرا مصطفوی ۱۱_هنگامه نامجو ۱۲_معصومه حبیبی ۱۳-هاجر حیدری ۱۴_شهربانو کیانی ۱۵_افشان قنبری ۱۶_فرخ لقا هوشمند ۱۷_فاطمه هوشمند ۱۸-زینب شفیعی زاده ۱۹_زمان کاظمی ۲۰_خانم قریب نصب

شهرستان استهبان در ۱۹۱ کیلومتری شیراز قرار داردارتفاع این محل تا سطح دریا ۱۷۸۰ متر است این شهرستان به انجیر و زعفران هایش بیشتر شناخته میشود صنایع دستی مانند گلیم و سفال و قالی گیوه و هنرهای گچ بری سفال و …رواج دارد

گزارش برنامه :در ساعت ۵٫۳۰دقیقه روز یاد شده با تعدادی از همنوردان از شهرک گلستان حرکت را اغاز و در مسیر بقیه همنوردان به ما پیوستند ساعت ۶ صبح از شهر شیراز خارج شدیم در این روز هوا آفتابی و صاف بود بعد ساعتی در مسیر به امامزاده اسماعیل رسیدیم کمی استراحت وصبحانه را دراین محل صرف کردیم ومجددا حرکت را ادامه داده که ساعت ۹ به ابشاراستهبان رسیدیم پیمایش به سمت چشمه و دشت لاله های واژگون را با هدایت سرپرست شروع کردیم مسیر حرکت پوشیده از باغهای انگور انار انجیر بادام کوهی و …..اب جاری شده از چشمه های بالا جویباری بسیار زیبا در این مسیر بوجود اورده بود هوای خنک و درختان کهنسال و سرسبز زیر سایه درختان و هوای مطبوع بهاری پیمایش بسیار خوبی را برای ما بوجود اورد مسیر زیبا و چشم نواز بود در طی مسیر چشمه های متعددی وجود دارند چشمه قهری یا (چشمه استخر پایین )اولین چشمه بود که انجا نشستیم و …..ساعت ۱۲ به چشمه مرخمه رسیدیم انجا برای صرف ناهار و نیایش …انتخاب شد پیمایش را ادامه دادیم به سمت دشت لاله های واژگون حدود یکساعت رفت و برگشت بعد از صرف ناهار و…ساعت ۲٫۳۰مسیر برگشت را اغاز کردیم مسیر بسیار زیبا و عالی با هوای مطبوع و خنک و درختان کهنسال و ….در این برنامه زیبا ۳۵ کیلومتر رفت و برگشت پیمایش

داشتیم…ساعت ۵ کنار مینی بوس حرکت به سمت شیرازرا اغاز کردیم برنامه بسیار خوبی بود جای بقیه دوستان سبز

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *