نوشته: گزارش برنامه صعود به قله تاسک:۶و۷خرداد۱۴۰۰

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

بنام خدا
 گزارش برنامه:
  ،نام  برنامه : صعودبه قله تاسک، 
تاریخ  : 6 و۷خرداد ماه  ،۴۰۰
 مجری  : باشگاه کوهنوردی کوهسرخ  گلستان شیراز
سرپرست وراهنما و سرقدم  : آقای محمدصادق محمدی
عقبدار: آقای سید موسی طالبپور
وسط دار: آقای خلیل موذن
عکاس : آقای حسین بمبئی رو
محیط زیست : آقای رضا قشقایی
امدادگر: خانم پریوش ابراهیمی
گزارش وشعر : فریدون کاظمی
فاصله نقطه شروع پیمایش تا شیراز: حدود ۱۰۰ کیلومتر
وسیله نقلیه: مینی بوس
تعدادشرکت کنندگان : ۱۴ نفر
مسافت پیمایش ۱۶/۳ کیلومتر
ارتفاع قله: ۳۰۳۷متر
نزدیکترین مرکزدرمانی : شهرک آزادگان
آنتن دهی : درطول برنامه متفاوت
بجز عوامل اجرایی سایر شرکت کنندگان : آقای سید عبدالوهاب محمدی که مهمان برنامه بودند و بانوان زهرا ریاستی، زهرا مصطفوی، ساراحقگو، بهنیازارع، فرشته نظری ونرجس خاتون گلشنی
شرح گزارش :
گروه در ساعت ۱۶:۴۵ روز پنج شنبه ۴۰۰/۳/۶با یک دستگاه مینی بوس از مقابل فرهنگسرای گلستان حرکت وساعت ۲۰:۲۰ در منطقه دشمن زیاری در شهرک گلدشت پیاده شدند. شب را در منزل آقای محمدصادق محمدی سرپرست برنامه ماندند وساعت ۵ صبح ۴۰۰/۳/۷ از همان نقطه پیمایش شروع وپس از صعود از شیبهای بخش اول کوهستان در ساعت ۸:۳۰ در نقطه ای در خط الراس این بخش ازاین کوهستان صبحانه خوردند، بعد پیمایش ادامه یافت، برای رسیدن به بخش اصلی کوهستان وصعود به قله می بایست چندین دره و فراز ونشیب را پشت سر گذاشت و دراین مسیر چشمه ای جاریست که آبشخور حیوانات گوسفندداران آن منطقه می باشد. طبیعت زیبای این کوهستان دیدنی است سراسر اطراف و دامنه ها تا ارتفاع حدود ۲۵۰۰ متر پوشیده از جنگل و بالاتر از آن ازگیاهان علفی و سایر گیاهان کوتاه قد پوشیده شده است. درختان جنگلی عمدتا بلوط و سایر درختان بنه، کهکم، ارژن، دودی و…بوته
گزارهای گون و درمنه و… وانواع گیاهان علفی خوشبوبود..
حدود ساعت ۱۱ آب لازم را از چشمه برداشته و صعود از بخش اصلی کوه آغازشد، پس از طی فراز ونشیبهای تند ساعت ۱۵:۱۵ موفق به صعود به راس قله شدند. پس از خواندن سرود زیبای ای ایران وگرامیداشد یاد همنوردان فقید وگرفتن عکسهای یادگاری ساعت ۱۶ فرود از سمت مشرق کوهستان یعنی جهت مخالف صعود آغاز گردید. ساعت ۱۸ در نقطه ای در کمرکش کوه ناهار صرف شد. وفرود ادامه یافت تا بالاخره ساعت نزدیک به ۲۰ در روستای مراد آباد سوار می نیبوس شدند وحدود ساعت ۲۲:۳۰ در شهرک گلستان همه همنوردان خوشحال و سالم به آغوش خانواده رسیدند. برنامه ای سنگین، زیبا و به یاد ماندنی به اجرا در آمد از آقای محمدی وسایر مجریان و کلیه شرکت کنندگان بسیار سپاسگزاریم.
انشاالله سرحال و پا به کوه باشید.

شعر مربوط به برنامه:
سحر مهتاب وروشن راه کهیار
صف زنجیرمانندی به رفتار
هدف در راس قله پای در راه
زنند گامی به تعقیب جلودار
صدای خش خش برگ درختان
بگوش آید در آن انبوه اشجار
درختان تنومند بلوتش
کشیده هرطرف هرشاخه و بار
جلودار گام می زد با تانی
صعود او به سوی اوج کهسار
تنیده در همش شاخ شجر بود
درخت جنگلی انواع بسیار
بنه و کهکم و بادام و ارجن
درختان بلوت و دودی و دار
دگر بودش گیاهانی چه خوشبو
چویل و جاشیر و هم درمنه زار
نمای کوه و دشت از روی تاسک
چو فرشی سبز گون هم پود و هم تار
گروه کهنوردی سوی بالا
قدم مردانه در پاکوب رهوار
صعود تاسک آمد رای باشگاه
محمد صادق آمد راس این کار
همه اعضای باشگاه گلستان
در این برنامه همراه و وفادار
دراین برنامه سنگین و زیبا
یکایک همنوردان شاد و هشیار
به یاد جمله شان مانَد چه نیکو

از این برنامه نیکو چه آثار

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *