نوشته: گزارش برنامه قله برم فیروز: جمعه ۴۰۱/۳/۶

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

بنام خدا
گزارش برنامه
نام برنامه: صعود به برم فیروز
شهرستان : سپیدان
مجری: باشگاه کوهنوردی کوهسرخ گلستان شیراز
تاریخ: ۱۴۰۱/۳/۶
تعداد شرکت کننده: ۲۷ نفر
وسیله نقلیه :  ۱ دستگاه مینی بوس و ۲ دستگاه سواری شخصی
ارتفاع قله: ۳۷۲۰ متر
مسافت پیمایش نزدیک به ۱۷ کیلومتر (رفت و برگشت)
وضعیت: نیمه سنگین
آنتن دهی: متفاوت
نزدیکترین مرکز درمانی : درمانگاه کمهر حدود ۱۵ کیلومتر
سرپرست : آقای محمدحسن شاکر
مربیان و مسوول فنی: آقای نظام کریمی وخانم مریم واثقی
سرقدم : آقای کرامت الله رضایی
عقبدار : آقای محمد متقی
میاندار: آقای اسعد جعفری
گزارش: آقای فریدون کاظمی
عکاس : آقای جمشید پریزاد
امدادگر: خانم مریم شیخی
محیط زیست: خانم شهلا بریزی

شرح گزارش:
ساعت ۵:۳۰ صبح تاریخ یاد شده تعداد ۱۸ نفر از همنوردان باشگاه با یک دستگاه مینی بوس از مقابل پارک صبا وتعداد ۹ نفردیگر با ۲ خودرو سواری شخصی از شیراز حرکت و پس از عبور از شهر اردکان و راه کوهستانی سپیدان _ کمهر ساعت ۷:۳۰ در دشت پولادکف مقابل دره شکرک پیاده شدند.
بعداز چند دقیقه نرمش وگرم کردن با مربیگری سرکارخانم ماهرخ اُرُجی صعود به سمت برم فیروز آغاز گردید.

صفی منظم باهدایت سرپرست برنامه و همکاری عوامل اجرایی راشروع و ساعت ۹:۳۰ به محل برم فیروز رسیدند، در هوای بسیار لطیف و دلپذیر آنجا لحظاتی به استراحت

وانداختن عکسهای یادگاری در کنار منظره دلگشای دریاچه زیبا و صحنه دل انگیز قطعه برف ابرو مانند ساحل جنوبی دریاچه ودشت زیبا و سرسبز ساحل شمالی آن مشغول شدند. به پیشنهاد آقای شاکر ، گروهی که مایل به ادامه صعود نبودند در این محل با سرپرستی آقای کرامت الله رضایی ماندند وتعداد ۱۶ نفر به سرپرستی مسئوول برنامه پیمایش رابه سوی قله ادامه داده وساعت ۱۱:۳۰ به راس قله رسیدند و موفق به صعود شدند. در آنجا مشاهده شد که عده زیادی از کوهنوردان ازنقاط مختلف(ازاستانهای دیگر وداخل استان) جمع شده اند وبدون توجه به اخلاق کوهنوردی ورعایت حق تقدم باهم به بگومگو پرداخته اند و صحنه نامناسبی را بوجود آورده اند که این نوع رفتار ها از اخلاق ومنش کوهنوردی وکوهنوردان به دور بود ، کوهنوردان واقعی می دانند که کوهنوردی تنها صعود به راس قلل نیست، بلکه کوهنوردی یک روش زندگی اجتماعی ورعایت حقوق دیگران است. کوهنورد واقعی کسی است که همیشه دیگران را برخود مقدم می دا رد، حتی حفظ حقوق جانوران و گیاهان کوه رابر خود لازم می داند. انشاءالله که من بعد شاهد اینگونه صحنه ها نباشیم. به هرحال صعودکنندگان به قله از باشگاه کوهسرخ گلستان شیراز با گلایه از این صحنه ها از قله بازگشتند و در ساعت ۱۴:۳۰ به سایر همنوردان خود که در کنار چشمه ای در مسیر مشغول صرف ناهار بودند، پیوستند و پس از صرف ناهار، فرود ادامه یافت، ساعت ۱۵:۴۵ سوار ماشین و راهی شیراز گردیدند. حدود ساعت ۱۷:۴۵ وارد شهرک گلستان شده وبه سلامت به خانواده رسیدند. برنامه بسیار جالبی بود، همه راضی بودند، از سرپرست برنامه جناب آقای شاکر و عوامل اجرایی و همه شرکت کنندگان سپاسگزاریم
امید است همه عزیزان همیشه سالم و پا بکوه باشند

 

.

2 پاسخ

  1. درود بر همنوردان پر توان و باصلابت باشگاه کوهسرخ.خدا قوت همیشه پرتوان،سرافراز بر فراز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *