نوشته: گزارش برنامه قله دلو(منطقه دارنگون):پنجشنبه مورخ۹۹/۱۲/۲۱

جلسه معارفه ی هیئت مدیره ی جدید باشگاه کوه سرخ گلستان شیراز "

به نام خالق کوهستان

گزارش برنامه:
نام برنامه: صعود به قله ی دلو دارنگون
نوع برنامه: نیمه سنگین
ارتفاع از سطح دریا : ۲۸۴۰
مسافت : ۱۸کیلومتر
آنتن دهی : متفاوت
نزدیک ترین مرکز درمانی :دارنگون
وضعیت اکوسیستم : پوشیده از درختان گردو، ارژن، کیالک، درخت شن، بنه، نسترن کوهی و سبزی های پیاز وحشی و موسیر، لاله های واژگون و گل سنگ های بنفش و زیبا و آب های جاری و خنک و آواز پرندگان گوناگون و رد پاهای گراز وحشی

عوامل اجرایی :’
سرپرست: بانو مریم عمادی
راهنما و مسئول فنی :آقای داریوش جوانمردی
سرقدم :بانو شهربانو کیانی
عقب دار: آقای رضا قشقایی
عکاس : آقای حسین بمبئی رو
امداد : بانو پریوش ابراهیمی
محیط زیست: بانو پروین فلاح
گزارش : بانو شهلا بریزی

ودیگر همنوردان شرکت کننده در این برنامه: بانوان؛ فرشته نظری، زهرا مصطفوی، زمان کاظمی، نرگس خاتون گلشن، سارا حق گو، گلتاج صادقی، مرضیه شهریاری
و آقایان؛ فریدون کاظمی، اسعد جعفری، اصغر شاکر نیا

باهماهنگی های انجام شده توسط سرپرست برنامه درساعت ۵:۳۰بامداد روز پنجشنبه ۹۹/۱۲/۲۱
تعداد ۱۸نفر از همنوردان با دو دستگاه مینی بوس وبا رعایت نکات بهداشتی کرونایی به سمت سیخ دارنگون حرکت کردیم و ساعت ۷:۰۰بامداد به دامنه های کوه رسیده وپس از شنیدن توصیه های مسئول فنی برنامه پیمایش آغاز گردید.
از میان دره ای زیبا که دردوطرف آن پوشش گیاهی ودرختچه هاو درختان تنومند وکف دره آب چشمه سارها باصدای آرامبخش جاری بود عبور کردیم و درساعت ۸:۳۰در محلی مناسب به صرف صبحانه و گرفتن عکس های یادگاری پرداخته و ساعت۹:۳۰ حرکت به سمت قله را آغاز کردیم که در طی مسیر شاهد مناظر زیبا، صخره های بلند و دیواره های ستبر که گلسنگ های بنفش بر آن ها روییده بودند، بودیم. هرچه جلوتر میرفتیم صدای غرش و گذر آب که ازچشمه ها جاری بود بیشتر به گوش میرسیدکه درهوای صبحگاهی باعث شادی و آرامی روح و روان همنوردان می‌گردید.

🍀به گوش آید صدای ریزش آب/
🍀بیفشاند زبالا دُر خوشاب/
🍀به گوش کوهنوردان نغمه ی رود/
🍀چه لذت می دهد افشانه سیماب/

کوه پیش رو هر لحظه گویی چون مادری مهربان بغل باز کرده بود تا پذیرای کوهنوردان باشد وما به سمتش پیش میرفتیم،

بعداز۱/۵ ساعت پیمایش درساعت ۱۱:۰۰ به حوضچه ی اول که ساخته ی دست دامداران وعشایر منطقه برای آبشخور گوسفندانشان بود که از آب چشمه پر و جاری می شد رسیدیم. بعد از استراحت کوتاهی و نوشیدن اب گوارای چشمه در
ساعت ۱۱:۱۵ صعود را مجددا شروع نموده و ساعت ۱۳:۰۵ به حوضچه ی دوم که مشخصه ی قله می باشد رسیدیم ودراین مکان به استراحت ،نیایش و خوردن میوه و تنقلات و گرفتن عکس های یادگاری پرداختیم. ساعت ۱۳:۴۰ فرود از قله را آغاز نموده و ساعت ۱۵:۳۰ مجددا به حوضچه ی اول رسیدیم و در حدود ۴۰دقیقه برای صرف ناهار در این مکان زیبا توقف کردیم و در نهایت به فرود ادامه دادیم در مسیرشاهد صدای آهنگین عبورآب چشمه سارها از کف دره و لاله های واژگون سرسبز که سراز خاک بیرون آورده و منتظر وزیدن باد بهاری بودند تا غنچه های نشکفته شان را باز کرده و به زیبایی کوه بیفزایند بودیم. ساعت ۱۹:۰۰ به پایین کوه رسیدیم و با سلامتی و شعف همنوردان و روحیه ی خستگی ناپذیرازاینکه روز خوب پرخاطره ای راگذراندیم ، سوار مینی بوس های مربوطه شده و به سمت شیراز و پیوستن به جمع خانواده حرکت کردیم.

☘️صحن کوه ها ذوق بخش و گام کوهیار استوار/
وقت گل ها شادی آور، بر فضا صوت هزار
☘️از صبا هر دم مشام جان ما خوش می شود/
☘️پهنه ی کوه ها چو صف کوهیاران رهسپار/
☘️چشم عقل باید که کار افتد دراین نقش عجب/
☘️طره ی گل ها و سبزه در کنار رهگذار/
(شعر از همنورد آقای فریدون کاظمی)

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *