
بنام نامی حق
بنازم آن خالقی را که ساز طنین قلبهایمان را به اذن لبخند زیبای خویش ، به نشانه حیات ما تداوم میبخشد بنازم آن خدایی را که در این مقطع بی حوصلگی ها و دغدغه های فکری روزانه ، باز هم ما را درکنار هم جمع نمود و دریک ارتفاع سه هزار متری اتفاقی خوب برای ما رقم زد ،نازنین خدایی را میپرستیم، که دوست دارد یک کوه بی انتها و مرتفع ، و یک مسیر سر به فلک کشیده را با یاد و نام او خوش باشیم ، وبی تردید شک نداریم که قلب ما در در هر مقطع از زمان ومکان ،چه در ارتفاع و قله ها وچه در زمین ودره ها ،خو گرفته به سکوت و شوق او میتپد نازنین خدایی قابل پرستش است که لطفش بر ما تازگی ندارد ،باز هم یک روز ابری مطبوع ، نسیم خنک در یک قله وبرنانه نسبتا سنگین ، سکوتی دلنشین وگوارا را برای ما محقق نمود، و خود نظاره گر لبخندها و خوشی های بندگان همنوردش باشد


.*موقعیت برنامه ،: قله قلات
۴۰۲/۰۳/۰۵ فاصله تا شیراز :۱۵کیلومتر
مسافت پیمایش :۲۰ کیلومتر
مدت اجرای برنامه : یک روز
وسیله نقلیه :شخصی
وضعیت آنتن دهی : موبایل : خوب
نزدیکترین موقعیت درمانی به پیمایش :شهرک قلات
وضعیت مسیر پیمایش: غالبا صخره ای و نسبتاصعب العبور
وضعیت اکوسیستم :منطقه دارای رویش درختانی از قبیل گیلاس کوهی ، ارژن ،بادام کوهی ،خوشک ،انجیر کوهی ،و گیاهان دارویی چون،جاشیر و کاماه، ریواس ،اویشن کوهی ،کیلگ اوتی ، مرزن جوش ،و …. میباشد
وضعیت آب و هوا :هوا در روز جاری نیمه ابری و بعضاً ابری و با وزش باد ملایم و خنک در دامنه، و در ارتفاع باد شدید
موقعیت جغرافیایی کوه :,ارتفاع واقع در جبهه غربی شیراز و جنوب شهرک قلات و مشرف به شهرک ودارای مسیر پیمایشی قریب باتفاق شیب تند و صخره ای در مواقعی ملایم و سنگلاخ
عوامل اجرایی برنامه :
آقای محمد هادی بینازاده : مربی و راهنما ،آقای فریدون کاظمی :سرپرست ، خانم زهرا ریاستی :سرقدم ،آقای امیر قشقایی :عقبدار خانم زینب زندی :امدادگر خانم شهربانو کیانی :محیط زیست ،آقای حبیب حبیبی :عکاس و مسئول تهیه گزارش
سایر شرکت کنندگان :آقایان
تورج یوسفی ،رسول ناصری ،محمد میری ،علی بهزادی ،
خانمها : اختر کشاورز ،افشان قمبری ،زهره قویمی ،الهام قویمی،معصومه حبیبی
شرح گزارش : ساعت ۵صبح روزجمعه تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۵ اعضای تیم ۱۶نفره قبراق وسر حال با هماهنگی از پیش تعیین شده باوسیله های نقلیه شخصی از جلو بانک سپه فلکه امام علی ع شهرک گلستان حرکت نموده وپس از گذشتن از مسیرهای دوکوهک و گویم و قلات ،در ساعت در۰۶۰۰منطقه ای موسوم به شب شتری خودروها را پارک نمودند ، اعضای تیم ۱۶نفره همانند هفته های قبل باذوق و شوق و با انگیزه زیاد و با هدایت راهنما و سرپرست و دیگر عوامل دلسوز و مجرب از تنگه شب شتری پیمایش را بمقصد قله نسبتا صعب العبورقلات و بلعکس آغاز نمودند همنوردان در مسیر حرکت تا قله بالغ بر۵ مسیر سخت دست به سنگ و دره پشت قلعه مشرف به قلات و یال مشرف به قلات و دیگر موانع سخت را عبور کردند اعضای تیم ساعت ۰۸۰۰ بمدت سی دقیقه در سایه دلنشین شکفت دره قلعه مشرف به قلات صبحانه را جمع همدیگر تناول نمودند ،سپس ساعت ۰۹۵۰ یال مشرف به قلات بالای شکفت کاطهماسبی را طی، و ساعت ۱۲۰۰به ارتفاع و قله مشرف به روستای دره ماری و دره گزدان ودیگر روستاهای جنوبی کوه صعود نمودند گروه همنورد بعد از نیم ساعت تنفس و عکس و فیلم مجددا مسیر را بمقصد برگشت آغاز نمودند لازم بذکر است شیب نسبتا تند مسیر برگشت، موجب گردید، بازگشت به موقعیت پارک خودروها ،زمانبر و طولانی شود ، ساعت ۱۶۰۰اعضای گروه در دره پشت قلعه قلات کنار جوی آب بمدت ۴۵دقیقه جهت فریضه نماز و ناهار ،در کنار هم تجمع نمودند و سپس مسیر را بمقصد شب شتری شروع نمودند ، راس ساعت ۱۸۳۰قبل از غروب آفتاب به شب شتری رسیدند لبخندهاو مزاح و نشاط و شادی تعریف شده بین عزیزان گروه از آغاز تا پایان پیمایش،خود نشانگر ارتباط ناگسستنی انان از یکدیگر است مسئولین محترم برنامه اعضای گروه همنورد را از شروع تا پایان مسیر یاری و هدایت نمودند ، همچنین همنوردان در سالم نگهداشتن طبیعت تلاش وافری داشتند ، در پایان همگی در صحت و سلامت کامل، بعد از پیمایش با خداحافظی و دعا برای همدیگر ، قلات را بمقصد منازل خود ترک نمودند ،تا برنامه ای جدید .همه همنوردان عزیز را به خدای بزرگ میسپاریم خدا نگهدار خداحافظ باشگاه کوهنوردی گلستان شیراز
ز















برنامه قلات برنامه زیبایی بود. برای هزاریان با زحمات آقای بینازاده محکی بود.